Newsweek.pl musi opublikować sprostowanie za “polskie obozy koncentracyjne”

Portal Newsweek.pl będzie musiał opublikować sprostowanie dotyczące błędów historycznych jakie pojawiły się w artykule Pauli Szewczyk. Dziennikarka napisała, że w Polsce po II wojnie światowej istniały obozy koncentracyjne założone przez Polaków.

Interwencję w tej sprawie rozpoczęła Reduta Dobrego Imienia, która domagała się sprostowania opublikowanych treści. Artykuł pt. “Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? „Mała zbrodnia” »Marka Łuszczyny« ukazał się rok temu. Ponieważ portal odmówił opublikowania sprostowania, sprawa trafiła do sądu. Sąd orzekł, że zawarte w artykule treści nie są prawdziwe.

– Sąd podzielił naszą argumentację w całości uznając, że w zasadzie każdy Polak ma prawo wnosić o sprostowanie informacji nieprawdziwych o polskich obozach koncentracyjnych po 1945 r. Dobrze, że udało nam się przekonać sąd, że jeśli każdy Polak nie będzie mógł prostować kłamstw o Polsce to gazety w Polsce, a tym bardziej na świecie, będą mogły podawać każda nieprawdę i nikt nie będzie mógł oponować

– wyjaśniła mec. Monika Brzozowska-Pasieka.

Przedstawiciele Reduty Dobrego Imienia zwracają uwagę, że to pierwszy w Polsce wyrok w sprawie o sprostowanie.

“Oznaczać on może przełom w orzecznictwie w zakresie tego, kto może występować ze sprostowaniem. W dotychczasowej praktyce tylko osoba wskazana w tekście prasowym miała taką możliwość. Skoro jednak tekst dotyka Polaków, to każdy Polak zdaniem sądu ma prawo do wniesienia sprostowania”

– czytamy w komunikacie prasowym fundacji.

źródło :pch24.pl/siem/Fot. YouTube (kolaż)

Random Posts